Lediga tjänster
Skogen är framtiden. Efterfrågan på skogsprodukter ökar i takt med behovet att ersätta fossilt material. Därför behövs mycket personal inom skog och trä framåt. Du är varmt välkommen att söka jobb hos oss!
Grävmaskinister till Sälenområdet
Grefs växer tillsammans med Fiskarheden och söker grävmaskinister till vår verksamhet i Sälen Vill du arbeta i ett familjärt företag med goda framtidsutsikter? Grefs är ett genuint familjeföretag med närmare 30 anställda. Företagets huvudsakliga verksamhetsområde är Norra Dalarna. Företaget ska stå för hög kvalitet i allt vi levererar. Detta uppnår vi med kompetenta medarbetare samt hög kvalitet på maskiner, produkter och fordon. Våra värdeord i företaget är Kvalitet, Engagemang, Långsiktighet och Positivitet. Om tjänsten Som Grävmaskinist har du ett stort ansvar att leverera en tjänst med kvalitet genom hela uppdraget. Din yrkesstolthet är en del av vårt varumärke och signum. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara: • Grundläggningar, finplanering, justeringar • VA-arbeten och biotopvård • Byggnation av väg och gata • Avloppsanläggningar m.m. Vi vill att du aktivt arbetar för att verksamheten ska nå sina utsatta mål och använder din kunskap och kompetens för att leverera ett arbete med hög kvalitet. Din profil Vi söker dig som idag arbetar som grävmaskinist med några års erfarenhet. Du värdesätter möjligheten och utmaningen i ditt dagliga arbete och vill ständigt bli bättre på det du gör. Du är en utpräglad lagspelare med säkerhetstänk som anser att arbetet blir bättre utfört om man hjälps åt. Vidare är du noggrann, serviceinriktad och stolt över ditt yrke. Du vill utvecklas tillsammans med andra och ha roligt på jobbet. B-körkort och förarbevis på grävmaskin är ett krav. Goda kunskaper i svenska i tal och skrift är också ett krav i denna roll. GPS/maskinstyrning, hjullastare, och C-kort, och andra utbildningar inom området är meriterande. Vi ser gärna kvinnliga som manliga sökande. Ansökan Välkommen med din ansökan genom att skicka oss ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande. Maila din ansökan till info@grefs.se
Koordinator/Verksamhetsutvecklare på Grefs
Är du flexibel och nyfiken, då är det dig vi letar efter! Grefs har en gedigen historia som det lokala och genuina familjeföretaget inom mark och entreprenadbranschen. Idag är vi en central aktör i norra Dalarna där vi levererar kvalitativa tjänster och är ett fullserviceföretag inom entreprenad och transport. Vi är en del av Fiskarhedenkoncernen som förutom vår verksamhet inom entreprenad innehåller sågverk, fastighetsbolag, komponent- och fönsterfabrik. Vi är närmare 30 anställda med huvudkontoret mitt i vackra Orsa där vi tillsammans strävar efter att leverera hög kvalitet och anpassade lösningar efter kundens önskemål. För oss betyder våra värdeord Kvalitet, Engagemang, Långsiktighet och Positivitet att vi genom vårt arbete ska fortsätta vara det självklara valet som leverantör även i framtiden. Vi är just nu inne i en expansiv fas och behöver förstärka vårt team med ytterligare en person. Vill du arbeta i ett familjärt företag med goda framtidsutsikter? Då är det dig vi söker! Om jobbet Hos oss får du arbeta brett i hela verksamheten där en dag kan innebära allt från att delta i allt som berör våra projekt till att ta emot kundbesök på vårt kontor. Du kommer vara en viktig kugge som avlastar och förstärker vårt team med verksamhetsutveckling inom organisationsutveckling och systemstöd som vi använder. Arbetet är både operativt och strategiskt och du är med och utvecklar de interna funktionerna, digitalisering, rutiner/strukturer och ser över våra kunderbjudanden och deltar i vår långsiktiga strategi med målsättning tillsammans med företagsledningen. Om dig Du som söker tjänsten har som lägst en gymnasieexamen alternativt flerårig arbetslivserfarenhet. Då tjänsten är av stor bredd önskar vi att du har erfarenhet av att leda förändrings- och utvecklingsarbete, gärna från tidigare ledande roller som verksamhetsutvecklare, eller ledare med personalansvar i organisation eller liknande roll. Vi jobbar uteslutande digitalt så en god datavana och kunskaper i Office är ett krav. Har du kunskaper i projektredovisningssystem, Smart Dok eller andra affärssystem är det meriterande. Du behöver kunna kommunicera flytande på svenska i tal och skrift samt inneha B-körkort. Vi lägger störst vikt vid dina personliga egenskaper och tror att du som söker både är effektiv, noggrann och tycker om att ha struktur. Ditt flexibla förhållningssätt och din nyfikenhet får dig att se möjligheterna i det du tar dig an. Du gillar att driva på och sträva mot mål och ser snabbt hur du ska ta dig vidare i ditt dagliga arbete. Vi tror att du är en engagerad person som gillar att din vardag är omväxlande utan att tumma på kvalitet och ordning. Hos oss finns goda utsikter att växa och utvecklas i din roll och hos oss som företag. Känner du att du passar in i det vi söker? Då är det här en tjänst för dig! Intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är 4/6 Vid frågor är du välkommen att kontakta våra rekryterare på Boss Business Partner, Sofia Wester 073-934 43 94 eller Evelyn Hult 070-257 82 12
Virkesköpare Rättvik-Leksand
På Fiskarheden jobbar vi utifrån värdeorden hållbart, inkluderande och gemensamt. Företaget är känt för sin familjära anda och starka förankring i bygden där vi verkar. Närhet mellan råvara och industri präglar Fiskarheden. Nu behöver vi förstärka vår råvaruavdelning med en virkesköpare inom område Rättvik-Leksand. Om jobbet Som virkesköpare köper du virke från privata skogsägare för att förse Fiskarhedens sågverk med råvara, som sedan förädlas till sågade trävaror i vårt egna sågverk. Du ansvarar för hela kedjan från skogsägarkontakt till avslutat uppdrag, vilket bland annat omfattar avverkning, transport, skogsvård, rådgivning mot skogsägare samt administration. Du erbjuder skogsägarna stöd i förvaltning, avverkning och föryngring i skogen vilket innebär en konsultativ och administrativ roll i kontakten med skogsägaren. Jobbet präglas av frihet, variation och sociala kontakter. Om dig Vi ser gärna att du som söker har en skoglig utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet, men det är inget krav. Har du tidigare erfarenhet från virkesköp eller annat praktiskt inom skogsbruk är det meriterande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi tror att du är prestigelös, har en vilja att se framåt och drivs av att utvecklas, både i affären och i din roll som virkesköpare. Du har lätt för att skapa kontakter och att vinna förtroende och tillit hos dem du möter samt trivs med att ha en föränderlig och varierande vardag. Vidare vill vi att du är ansvarsfull och utför dina uppgifter både effektivt och noggrant där något som genomsyrar dig som person är att du brinner för att göra affärer och har förmågan att driva ditt arbete självständigt. Sista ansökningsdatum 28/5 Urval och intervjuer sker löpande vilket gör att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Anställningen är tillsvidare med provanställning 6 mån. Placeringsort enligt överenskommelse. Frågor? Angående tjänsten kontakta råvaruchef Per Limberg tel 0280- 59 30 10 per.limberg@fiskarheden.se Angående rekryteringsprocessen kontakta Boss Business Partner; Sofia Wester 0739344394 sofia@bossbp.se , Evelyn Hult 0702578212 evelyn@bossbp.se
Skoglig produktions- och logistikledare
Nu behöver vi förstärka vår råvaruavdelning med en skoglig produktions- och logistikledare. Om jobbet Jobbet innebär att du har det övergripande ansvaret för virkesflödet vad gäller produktionsplanering och transport av rundvirke från skog till mottagande industrier. Du arbetar i nära samarbete med övriga kollegor på råvaruavdelningen samt med skogsentreprenörer, transportörer och leverantörer. Det är en omväxlande roll som innefattar att jobba med virkesordrar, flödesplanera och kalkylerar samt följa upp både kortsiktiga och långsiktiga planer. Du har ansvar för att optimera de olika processerna och skapa en fungerande helhet. Om dig Vi söker dig som har en skoglig utbildning och gärna erfarenhet av produktionsfrågor, transportplanering eller annat inom praktiskt skogsbruk. Som person är du strukturerad och har förmågan att överblicka stora mängder information samt är förmögen att komma fram till och fatta beslut för verksamhetens bästa. Vi tror att du är strategisk, har en analytisk förmåga och kan driva ditt arbete självständigt. Du har förmågan att skapa goda relationer, är kommunikativ och gillar samarbete med dina kollegor samt förstår och tillämpar affärsmässiga principer på ett bra sätt i ditt arbete. Sista ansökningsdatum 28/5 Urval och intervjuer sker löpande vilket gör att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Anställningen är tillsvidare med provanställning 6 mån. Placeringsort: Fiskarheden Frågor? Angående tjänsten kontakta råvaruchef Per Limberg tel 0280- 59 30 10 per.limberg@fiskarheden.se Angående rekryteringsprocessen kontakta Boss Business Partner: Sofia Wester 0739344394 sofia@bossbp.se, eller Evelyn Hult 0702578212 evelyn@bossbp.se